Шановні курсанти фахової школи «Діагностика та корекція розладів харчової поведінки» (10.03.25-13.03.25).
Лекція та семінарські заняття проводяться у формі семінарів у режимі on-line. Згідно з розкладом занять у певний час кожний курсант за допомогою посилання, розміщеного на цій сторінці, повинен приєднатися до навчальної групи в інтернеті.
До кожного семінару курсанти заздалегідь повинні бути готові за переліком запитань до цього семінару, викладеними на цій сторінці.
Семінар- це не лекція, а спільний з викладачем розгляд вами певної навчальної теми, і ви обов'язково повинні бути готові до відповідей на запитання. Кожний курсант після семінару отримує оцінку. Кожному курсанту необхідно відвідати не менше 75% навачльного часу.
Базисний контроль знань проводиться за запитаннями у перший день школи на кафедрі.
Заключний контроль знань проводиться за запитаннями, викладеними на сторінці.
Під час контролю курсанти надають у письмовій формі відповіді, які надсилають на електронну пошту кафедри 604@dmu.edu.ua, обов'язково позначивши власні ПІБ
Розклад семнарів фахової школи
1 день фахової школи 10.03.2025
10:00-11:20
Знайомство з курсантами, прийом документації, обговорення організаційних моментів та правил фахової школи ас. ас. Т.В.Малишко
11:25-12:45
Семінар. Клінічна картина нервової анорексії (online) ас. В.О.Кокашинський
12:50-14:10
Практичне заняття. Використання діагностичної шкали DEBQ у діагностиці розладі ахочової поведінки. (online) ас. В.О.Кокашинський
2 день фахової школи 11.03.2025
10:00-11:20
Лекція (online) Клініко-психометрична діагностика розладів харчової поведінки ас. В.О.Кокашинський
11.25-12.45
Семінар. Клінічна картина нервової булімії. (online) ас. В.О.Кокашинський
12:50-14:10
Практичне заняття. Використання діагностичної шкали EAT-26 у розладі ахочової поведінки. (online) ас. В.О.Кокашинський
3 день фахової школи 12.03.2025
10:00-11:20
Семінар. Клінічна картина компульсивного переїдання (online) ас. В.О.Кокашинський
11.25-12.45
Семінар. Терапія розладів харчової поведінки. (online) ас. В.О.Кокашинський
12:50-14:10
Практичне заняття. Використання діагностичної шкали BES у діагностиці компульсивного переїдання . ас. В.О.Кокашинський
4 день фахової школи 13.03.2025
10:00-10:20
Семінар. Коморбідність порушень харчової поведінки з іншими психічними розладами. (online) ас. В.О.Кокашинський
10:25-11:45
Практичне заняття. Використання шкал оцінки образа тіла. (online) ас. В.О.Кокашинський
11:50-13:10
Залік. Тестовий контроль
Перелік запитань для вхідного контролю знань слухачів
1. Які психічні розлади входять до групи розладів харчової поведінки: приведіть їхню повну клінічну класифікацію?
2. Які психічні розлади виникають при розладах харчової поведінки в сфері емоцій?
3. Які психічні розлади виникають при розладах харчової поведінки в сфері мислення?
4. Які психічні розлади виникають при розладах харчової поведінки в сфері пам’яті та інтелекту?
5. Які психічні розлади виникають при розладах харчової поведінки в сфері уваги?
6. Які психічні розлади виникають при розладах харчової поведінки в сфері волі?
7. Які психічні розлади виникають при розладах харчової поведінки в сфері сприйняття?
8. Які психічні розлади виникають при розладах харчової поведінки в сфері свідомості та самосвідомості?
9. Дайте коротку характеристику дисморфофобічному синдрому
10. Дайте визначення психометричної шкали та опишіть її роль у психіатрії?
11. Які психометричні шкали використовуються для харчової поведінки?
12. Які психометричні шкали використовуються для оцінки відношення до свого тіла?
Семінарське заняття №1 «Клінічна картина нервової анорексії. Використання діагностичної шкали DEBQ та «Опитувальника образа тіла» у діагностиці даного розладу»
1. Визначення нервової анорексії.
2. Етіологічні чинники виникнення нервової анорексії?
3. Визначте діагностичні критерії нервової анорексії.
4. Дайте класифікацію клінічних варіантів нервової анорексії.
5. Патологію яких сфер психічної діяльності досліджуємо за допомогою шкали DEBQ?
6. Патологію яких сфер психічної діяльності досліджуємо за допомогою шкали «Опитувальника образа тіла»?
7. Яка структура шкали DEBQ?
8. Яка структура шкали «Опитувальник образа тіла»?
9. Які критерії оцінки результатів, отриманих за допомогою DEBQ та «Опитувальника образа тіла»?
10. Детально опишіть процес роботи дослідника із шкалою DEBQ та «Опитувальник образа тіла». Чи є протипоказання до використання DEBQ та «Опитувальника образа тіла»?
11. Вкажіть показання для динамічного використання шкали DEBQ та «Опитувальника образа тіла» та порядок його проведення.
Семінарське заняття №2 «Клінічна картина нервової булімії. Використання діагностичної шкали EAT-26 та Body Appreciation Scale-2 у діагностиці даного розладу»
1. Визначення нервової булімії.
2. Етіологічні чинники виникнення нервової булімії?
3. Визначте діагностичні критерії нервової булімії.
4. Дайте класифікацію клінічних варіантів нервової булімії.
5. Патологію яких сфер психічної діяльності досліджуємо за допомогою шкали EAT-26 та Body Appreciation Scale-2?
6. Яка структура шкали EAT-26?
7. Яка структура шкали Body Appreciation Scale-2?
8. Які критерії оцінки результатів, отриманих за допомогою EAT-26 та Body Appreciation Scale 2?
9. Детально опишіть процес роботи дослідника із шкалою EAT-26 та Body Appreciation Scale-2. Чи є протипоказання до використання EAT-26 та Body Appreciation Scale-2?
10. Вкажіть показання для динамічного використання шкали EAT-26 та Body Appreciation Scale 2 та порядок його проведення.
Семінарське заняття №3 «Клінічна картина компульсивного переїдання. Використання діагностичної шкали BES у діагностиці даного розладу»
1. Визначення компульсивному переїданню.
2. Етіологічні чинники виникнення компульсивного переїдання?
3. Визначте діагностичні критерії компульсивного переїдання.
4. Дайте характеристику розповсюдженості компульсивного переїдання.
5. Проведіть диференційну діагностику між компульсивним переїданням та нервовою булімією.
6. Перерахуйте соматичні наслідки компульсивного переїдання.
7. Визначте особливості застосування шкали DEBQ при компульсивному переїданні.
8. Визначте особливості застосування шкали BES компульсивному переїданні.
9. Чи є протипоказання до використання DEBQ та BES при компульствному переїданні?
10. Вкажіть показання для динамічного використання шкали DEBQ та BES та порядок його проведення при компульсивному переїданні.
Семінарське заняття №4 «Терапія розладів харчової поведінки»
Визначення основних підходів до терапії розладів харчової поведінки.
Особливості когнітивно-поведінкової терапії при лікуванні РХП.
Використання медикаментозного лікування в терапії розладів харчової поведінки.
Роль сімейної терапії в лікуванні підлітків із РХП.
Тактика нутриціологічної корекції при РХП.
Застосування мотиваційного інтерв’ю в терапії пацієнтів із РХП.
Етапи відновлення харчової поведінки та запобігання рецидивам.
Підходи до комплексного лікування коморбідних психічних розладів у пацієнтів із РХП.
Семінарське заняття №5 «Коморбідність порушень харчової поведінки з іншими психічними розладами»
Визначення коморбідності порушень харчової поведінки з іншими психічними розладами.
Основні психічні розлади, що найчастіше супроводжують порушення харчової поведінки.
Механізми взаємозв’язку порушень харчової поведінки з депресивними розладами.
Взаємозв’язок порушень харчової поведінки з тривожними розладами.
Роль обсесивно-компульсивного розладу у формуванні розладів харчової поведінки.
Вплив посттравматичного стресового розладу на розвиток порушень харчової поведінки.
Особливості діагностики порушень харчової поведінки при наявності коморбідних психічних розладів.
Основні підходи до терапії порушень харчової поведінки з урахуванням коморбідних станів.
Перелік питань до іспиту після закінчення навчання у фаховій школі «Діагностика та корекція розладів харчової поведінки »
1. Визначення нервової анорексії.
2. Етіологічні чинники виникнення нервової анорексії?
3. Визначте діагностичні критерії нервової анорексії.
4. Дайте класифікацію клінічних варіантів нервової анорексії.
5. Яка структура шкали DEBQ?
6. Яка структура шкали «Опитувальник образа тіла»?
7. Які критерії оцінки результатів, отриманих за допомогою DEBQ та «Опитувальника образа тіла»?
8. Детально опишіть процес роботи дослідника із шкалою DEBQ та «Опитувальник образа тіла». Чи є протипоказання до використання DEBQ та «Опитувальника образа тіла»?
9. Визначення нервової булімії.
10. Етіологічні чинники виникнення нервової булімії?
11. Визначте діагностичні критерії нервової булімії.
12. Дайте класифікацію клінічних варіантів нервової булімії.
13. Яка структура шкали EAT-26?
14. Яка структура шкали Body Appreciation Scale-2?
15. Які критерії оцінки результатів, отриманих за допомогою EAT-26 та Body Appreciation Scale 2?
16. Визначення компульсивному переїданню.
17. Етіологічні чинники виникнення компульсивного переїдання?
18. Визначте діагностичні критерії компульсивного переїдання.
19. Дайте характеристику розповсюдженості компульсивного переїдання.
20. Проведіть диференційну діагностику між компульсивним переїданням та нервовою булімією.
21. Перерахуйте соматичні наслідки компульсивного переїдання.
22. Надайте визначення психогенному переїданню.
23. Вкажіть умови виникнення психогенного переїдання.
24. Які особливості розвитку психогенного переїдання?
25. Вкажіть діагностичні критерії психогенного переїдання.
26. Проведіть диференційну діагностику між психогенним переїданням, нервовою булімією та компульсивним переїданням.
27. Докладно опишіть процес роботи дослідника із шкалою «Опитувальник образа тіла» при психогенному переїданні.
28. Яка структура шкали «Шкала інтуїтивного харчування Т. Тілка – 2»?
29. Які критерії оцінки результатів, отриманих за допомогою «Шкала інтуїтивного харчування Т. Тілка – 2»??
30. Докладно опишіть процес роботи дослідника із шкалою «Шкала інтуїтивного харчування Т. Тілка – 2»?.
Література
Ожиріння та розлади харчової поведінки: діагностика, профілактика і терапія / за ред. Абатурова О.Є. та Юр`євої Л.М. Львів: Марченко Т.В., 2021. 268 с.
Мюльхайм Л. Розлад харчової поведінки у підлітків. Практичні методи боротьби з анорексією, булімією та психогенним переїданням. Психотерапія дітей та підлітків, Когнітивно-поведінкова психотерапія (КПТ). Львів: Науковий світ; 2023. 196 с.
4. Abraham, S. (2008). Eating disorders: The facts (6th ed). Oxford University Press.
5. Garner DM, Olmsted MP, Bohr Y, Garfinkel PE. The eating attitudes test: psychometric features and clinical correlates. Psychol Med 1982; 12(4): 871-878. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6961471.
6. Tylka, T. L., & Kroon Van Diest, A. M. (2013). The Intuitive Eating Scale–2: Item refinement and psychometric evaluation with college women and men. Journal of Counseling Psychology, 60(1), 137–153. https://doi.org/10.1037/a0030893
7. Tylka, T. L., & Wood-Barcalow, N. L. (2015). The Body Appreciation Scale-2: Item refinement and psychometric evaluation. Body Image, 12, 53–67. https://doi.org/10.1016/j.bodyim.2014.09.006
8. Van Strien T., Frijters J.E.R., Bergers G.P.A., Defares P.B. The Dutch Eating Behavior Questionnaire (DEBQ) for assessment of restrained, emotional, and external eating behavior. Int. J. Eating Disord. 1986; 5 (2): 295–315